W ramach Laboratorium Przyszłości szkoła realizuje zadania wykorzystując sprzęt pozyskany z programu. Dokumentowane są wszystkie ważne wydarzenia z życia szkoły za pomocą aparatu fotograficznego i pozyskanego osprzętu – gimbal, oświetlenie, statywy. Na zajęciach lekcyjnych i dodatkowych nauczyciele wykorzystują komputery, tablety, monitory interaktywne z dostępem do internetu. Korzystają także z okularów VR i materiałów dostępnych na portalu classvr.
Rozpoczęto również realizację zadania polegającego na wykonaniu makiety przedstawiającej sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu dróg w ruchu drogowym. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela informatyki na dodatkowych zajęciach koła informatycznego wykonują krok po kroku wszystkie zadania z wykorzystaniem programu do modelowania 3D (FREECAD), drukarki 3D, zestawu Arduino, lutownicy, okularów VR (oglądanie zaprojektowanych części).
- Projektują: stojaki na światła dla pojazdów (4 sztuki) i dla pieszych (8 sztuk), nasadki do mocowania diody LED w otworach na stojaku.
- Drukują na drukarce 3 D w/w elementy.
- Wykonują połączenia odwodów elektrycznych – wykorzystując lutownicę pozyskaną w ramach projektu, elementy zestawu Arduino: diody LED, przewody, rezystory, mikrokontroler.
- Programują mikrokontroler Arduino za pomocą aplikacji Arduino IDE, tak aby sterował oświetleniem zgodnie ze sztuką organizacji ruchu.
W II półroczu będziemy na bieżąco pokazywać za pomocą zdjęć i filmików efekty naszej wspólnej pracy. Zakończenie i ewaluacja zadania planowana jest na koniec maja 2024 r. Model będzie pomocą dydaktyczną dla uczniów w realizacji wychowania komunikacyjnego.
Henryk Madera