Uczniowie naszej szkoły biorą udział w realizacji projektu pn. POMORZE ZACHODNIE – WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 7.7 Wdrożenie programów wczesnego wykrywania wad rozwojowych i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością oraz przedsięwzięć związanych z walką i zapobieganiem COVID-19 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014 – 2020.
W ramach grantu szkoła zaproponowała uczniom następujące formy wsparcia:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z edukacji polonistycznej.
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego.
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki.
- Zajęcia logopedyczne.
- Zajęcia rozwoju kompetencji emocjonalnych.
Na bieżąco niwelowane są trudności w nauce wynikające z niższej kondycji psychicznej uczniów spowodowanej pandemią, a także wzmacnianie pozytywnych emocji i poczucia własnej wartości. Uczniowie doskonalą umiejętność pisania i czytania, poprawnej wymowy.
Podsumowanie projektu „ Pomorze Zachodnie” w ramach wsparcia psychologiczno – pedagogicznego.
Realizacja projektu polegała na wsparciu uczniów poprzez zaj. dyd- wyr. polonistyczne dla klasy II -9h ., zaj.dyd- wyr.z matematyki – 24 h, logopedii – 23 h, zajęć rozwoju kompetencji emocjonalnych – 15 h, zajęć dydaktyczno- wyrównawczych z języka polskiego – 7 h. Grant jest realizowany na bieżąco dla 34 uczestników. Wszystkie zajęcia prowadzone były przez specjalistów. Wsparciem objętych zostało 34 uczniów – 18 K i 16 M- zgodnie z przeprowadzonymi diagnozami i wywiadami. Zajęcia dostępne są dla osób z opiniami PPP, orzeczeniami PPP. Przy rekrutacji przestrzegano zasady równości kobiet i mężczyzn.
Zajęcia prowadzone były zgodnie z celami zapisanymi we wniosku. Na bieżąco niwelowane były trudności w nauce wynikające z niższej kondycji psychicznej uczniów, a także wzmacnianie pozytywnych emocji i poczucia własnej wartości. Uczniowie doskonalili umiejętność pisania i czytania, poprawnej wymowy.
Nastąpił postęp w utrwalaniu pamięciowym zasad ortograficznych i stosowaniu ich w praktyce. W umiejętnościach poprawnego rozwiązywania zadań testowych. Utrwalono wiadomości i umiejętności gramatyczne z koniugacji czasownika i deklinacji rzeczownika. Dzieci samodzielnie pracują z tekstem.
Poprawiła się technika czytania. Potrafią samodzielnie redagować krótkie i długie wypowiedzi pisemne wymagane w programie nauczania. Diagnoza końcowa logopedyczna wykazała mowę prawidłową. Wszystkie dzieci usprawniły układ oddechowy, wyćwiczyły koncentrację uwagi, rozwinęły umiejętności percepcyjne, wzrokowe, czuciowe i słuchowe.
Oprócz tego wyrobiły umiejętność komunikowania własnych potrzeb, wzbogaciły zasób słownictwa. Dzięki zajęciom zaburzenia emocjonalne zostały w większości zniwelowane, uległy znacznej poprawie. Uczniowie nabyli nowe doświadczenia, które pozwalają lepiej funkcjonować w relacjach z rówieśnikami, dorosłymi i lepiej radzić sobie z problemami emocjonalno- społecznymi. Dzieci posiadają umiejętność panowania nad emocjami, wyrażania i zrozumienia ich, nabyli kompetencje komunikacyjne. Założenia przyjęte zgodnie z programem zajęć na etapie planowania zostały osiągnięte.